Wednesday, November 20, 2013

KAWANKU...LAWANKU....

Penah tak korang dengar ayat cenggini...

"Aku lebih rela berhadapan dengan orang yang membenciku dari kawan yang baik dihadapanku tetapi memusuhi di belakangku."

Makna kata lebih kurang gini ler yer...Orang camni depan kita bukan main baik..tapi di belakang kita, rupanya macam-macam fitnah dan cara digunakan untuk menjatuhkan kita. Sapa kata zaman sekarang ni, tak der orang macam ni. Bertambah ramai lagi sebenarnya...

Seboleh-bolehnya dia tak mau tengok kita ni lebih dari dia...tak pun sama cam dia. Korang rase orang camni 'Psiko" ker?? Iyer lah...kengkadang nampak baik sangat, caring sangat tapi tiba time angin kus-kus...masam mencuka semedang. Yang tak tahan tu, siap sindir menyindir lagi tu. Mata tu jangan citer ler.. menjeling, menjeling cam lagu S.M Salim plak.

Nak kata aku ni lawa dari dia....yerlah kut...(huhu...perasaan yang perasan dah bermaharajalela dalam kepala akak ni. Naper aku cakap camtu??? Sebab setiap kali dia dengar orang memuji aku...nampak nau ler muka dia cemberut semacam..(dengki ler tu).

Kengkadang tu tak faham ler naper aku jer yang dia target walhal orang lain lagi banyak benda yang boleh dia dengki kan...naper aku???Why me!!!

Yang aku heran tu, ada plak suporter (tukang bodek) dia yang layan sikap dia tu. Tah apa lak agaknya yang dia citer yang menyebabkan suporter dia pun siap tambah lagi gula dan garam nyer...

Korang rasa, aku perlu ke layan sikap orang cam ni atau confront dia dan tanya apa sal dia cam tu?. Aku rasa tindakan aku ni betul dan tak merugikan sapa-sapa malah tak jugak menyakiti hati dia.

Pelan-pelan aku jauhkan diri dari dia. Rasanya itu lebih baik kerana aku tak perlu dengar sindiran sinis dia tu. Aku ni kan ke manusia biasa bukannya malaikat yang boleh menahan sabar sepanjang masa. Buruk nau muka aku ni kalau marah!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com