Monday, April 27, 2015

PADATNYA WAKTU...

Huh! mengalahkan wakil rakyat akak sekarang ni. Pagi petang sebuk manjang. Ingat hari minggu nak rehat..huhu tak boleh gakk sebab rumah masih cam tongkang pecah dengan susunan barang yang belum dikemas lepas renovation tempohari yang complete 100%.
 
Hari minggu plak dipenuhi dengan undangan kahwin, majlis bertunang dan sebagainya..Kat office plak bz dengan audit (benda yang paling Akak tak gemor). Pendekata...aku rehat pun time tidur jer..Itu pun diganggu dengan mimpi benda-benda seharian yang kesemuanya all in one enterframe dalam mimpi aku..Sudahnya tidur pun cam tak cukup..
 
Terfikir aku...camner ler hidup orang yang berjawatan besor tu yer..cam Menteri contohnya.siang malam ada jer kerja yang nak dibuat..cam tak der masa langsung dengan keluarga. Anak dari kecik sampai dah membujang pun tak sedar..
 
Biasalah kan.. Tiap sesuatu yang ko nak dapat dalam dunia ni kena lah berkorban sesuatu either masa atau pun benda lain..Yang dudok ajer tak buat apa tu maleh namanya...Alasan orang camni kalau tengok orang lain berusaha mengejar kekayaan ialah orang tu tamak. Bukan tamak tu namanya dik oii..tu namanya usaha dan paling penting dia berusaha dengan tidak menjatuhkan atau menindas sesiapa.
 
Nak tak nak...aku kenalah biasakan hidup bz camni kan...Ate Yong ni nak kaya kannn???

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com