Wednesday, April 1, 2015

RESTU

Bercakap tentang keredhaan...ni bukan topic agama yer adik-adik cuma akak teringat message yang akak baca di hp semalam. Message dari Abang di Kuantan yang minta aku doakan dia supaya senang menjawab paper exam nyer..
 
Of coz aku mahukan yang terbaik untuk anak-anak aku dunia dan akhirat..Untuk abang...Mama memang tak der daya untuk membantu abang selain dari doa dan bacaan Yassin setiap kali abang exam...selebihnya mama serahkan pada Allah yang menentukannya. Sebagai ibu..aku redha malah memohon agar Dia membalas setiap kebaikan anakku yang tak pernah membuat aku berkecil hati atau bersedih.
 
Siapa kata restu tu tak penting? Bagi aku itu adalah permulaan untuk sesuatu dalam langkah kehidupan kita. Macam nak memilih pasangan pun kena ada restu mak bapak juga kan. Bukanlah maknanya rumahtangga tak aman kalau tak der restu..tinggal lagi jiwa tu terasa lebih tenteram adanya..
 
To Abang...
 
Buat yang terbaik..dah buat persiapan secukupnya kan?.
 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com