Sunday, April 19, 2015

PERMAINAN MASA KECIK-KECIK DULU

Budak sekarang permainan mereka canggih-canggih...semua main computer jer. Tapi time aku dulu rasanya lebih seronok sebab ala pelbagai permainan yang budak-budak sekarang rasanya tak penah tengok pun.
 
Korang ingat tak lagi permainan yang menggunakan dadu yang aku panggil dam ular. Ni ler permainan kegemaran aku kalau dok di rumah. Selalunya aku akan main dengan Yong dan jugak adik aku Hisyam..
 
Paling tak suka tu..kalau dah naik tinggi-tinggi tetiba kena plak berhenti kat petak ular panjang...huhu melurut turun balik. Dan paling sakit ati bila Yong dan adik aku ni pakat gelakkan aku. Aku plak pantang kalah...mulalah nangis (cengil tau masa kecik dulu tapi kalau dah kena sakat..naik ler garang aku tu)


 
Elok-elok main mulanya...dahhh bergaduh plak...kakak aku Yong ni juara mencubit...sampai berdarah ler kulit (ko bayangkan camner putaran 360 degree dia pintal kulit aku) Hehe...peh tu, baik balik...gaduh balik..Pendekkata pening mak menguruskan kami bertiga ni. Tu yang sampai dapat darah tinggi tu kot.

Semalam hubby aku ke D.I.Y..jumpa permainan dam ular ni..Excited baby ajak aku main malam tu gak...Eiuww tak selera mak nak...baik layan blog lagi baik...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com