Thursday, July 9, 2015

BANYAK PLAK KUIH RAYA TAHUN NI..

Tak sah ler kalau raya tak de kuih raya yer tak? Apa ke jadahnya berziarah ke rumah sanak saudara tak der kuih raya. Takkan ko nak ngadap muka dia atau main I-pad memasing kat ruang tamu tu yer dak?
 
Selalunya hubby aku yang ghairah dalam membeli kuih raya ni. Dia ni memang pantang dipujuk...tambah lagi yang memujuk tu terlentang lentuk merayu suruh beli kuih dia...hubby aku mulalah kuyu..hehe. Tak per..beli kuih jer kannn..jangan ko beli dengan orangnya. Tsunami I kang!
 
Cam tahun lepas gak..company aku ni terkenal dengan pemurahnya...Masing-masing berebut membuat pahala di bulan ramadhan. Bos ni bagi kuih...bos hat tu pun huluq kuih gak...tu tak kira lagi supplier yang memberi yer. Sudahnya cabinet dapur aku teratur penuh dengan kuih! Hambik ..udah macam Giant buat sale ko! Dah lebih 10 jenis tau..Jenuh ler sampai raya aidil Adha ni kang..
 
Kena beli balang kuih extra nampaknya ni..Ni tengah fikir apa juadah aku nak masak raya ni yek?? Ipar aku tiap tahun datang..takkan menunya asyik mee kari jew..walaupun tu request dari adik beradik sebelah aku.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com