Monday, July 20, 2015

BERAYA DI KEBUN!

Ngeh! Ngeh!...raya ke empat..sepatutnya kami masih dalam mood raya lagi kan..tapi agenda pada pagi Isnin 20/7/15 ni kami isi dengan mengait rambutan di kebun hubby aku di Sg. Chinchin Gombak!.
Gaya pengait rambutan...
 
 Sempat gak berwhatapps lagi tu my sis inlaw ni...
 
Ni pekerja paling rajin mengutip buah!
 
Berkemas-kemas untuk pulang ke rumah..Masing-masing dah kepenatan!
 
2 buah kereta konvoi diikuti dengan adik aku yang terlewat kerana ada tetamu berkunjung raya ke rumahnya. Berguni-guni ko..tu pun tak habis ambik sebab memasing dah penat tambah lagi my brother inlaw dah melecet tangannya gara-gara lupa bawak sarung tangan...kesian lorrr..
 
Kali terakhir aku jengah kebun ni sebebelum aku renovate umah lagi. Bila sampai ke sana..My Godness!! dah tak nampak pokok kecuali pokok rambutan yang "terangkan" semak samunnya dek orang-orang yang mengambil buah tanpa izin beta!..Aku halalkan tapi terfikir camnerlah depa ni tergamak makan harta orang lain tanpa mintak keizinan terlebih dahulu yer...Bak kata Mr. Os ler..masa menanam sekor tak nampak muka!
 
Maka nyer..sebelum tinggal pokok jer..kitaorang pulun sebanyak mungkin. Bukan nak makan semua pun...bersedekah pada jiran-jiran terdekat...Muga ada pahalanya untuk disedekahkan kepada arwah bapa mertua aku yang menanam rambutan ni dulu...
 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com