Tuesday, July 14, 2015

PENYEWA HATI KERING!

Tak faham aku sikap manusia sekarang ni...tak ada rasa tanggungjawab..jauh sekali ada rasa bersalah bila melakukan sesuatu yang tak betul.
 
Nak bercerita tentang sorang tenant aku ni...Surposed move out akhir bulan Jun. Tapi dia mintak extend dok kat situ seminggu lagi. Okay..aku ni kiranya landlord yang baik tau..sebab benarkan dia duduk situ gunakan segala utility air dan juga letrik rumah tu percuma seminggu. Kalau dia ada fikiran yang waras, dah aku bagi dok percuma..ko bayarlah api dan air yang ko pakai tu kan?
 
Ni tak! Dah la ko pindah senyap2 after one week tu tak bagi tau aku pun ko bagi kunci tu kat penyewa kat situ AND yang buat aku hangin sangat tu...dia boleh tinggal dapur dan almari buruk dia dalam rumah tu. Walhal, aku dah pesan kat dia to make sure dia tak tinggalkan apa-apa furniture dan sampah sarap dalam rumah tu. Macammana aku serah rumah tu kat dia masa mula-mula dia pindah dulu..camtu lah aku expect dia clearkan "taik" dia. Aku dah cakap camni awal-awal before dia pindah!
 
Silap aku gak tolak siap2 sewa yang sepatutnya dia bayar dengan deposit dia..Sudahnya..sampah dia tinggalkan kat dalam tu..duit baki sewa rumah yang dia masih hutang aku pun dia tak jelaskan.. Aku sungguh tak faham sikap manusia yang mengaku dirinya orang Islam tapi tak faham istilah hutang yang boleh dianggap remeh. Aku ni kalau nak malukan ko..boleh jer aku call Bank tempat ko kerja tu..tapi aku bagi ko masa dulu yer...
 
Dah berkali whatapps..dia buat keras jer..Tak per, Allah tu Maha Kaya...tak kaya ko dengan duit aku tu tapi sebaliknya Allah akan tarik rezeki ko berlipat kali ganda. Orang berebut buat amal di bulan Ramadhan.. ko pulak buat perangai menipu dan menganiaya orang.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com