Tuesday, November 24, 2015

BURUNG APA TUUUU???

Ingat tak lagi iklan kat tv ni..yang bertanya berulang kali kat ayah dia tentang burung? "Burung apa tu? Burung Punai...
 
Iklan ni mengingatkan aku kat bos aku sorang ni...Caye tak, kalau aku kata kat korang sebijik cam ni lah aku dengan dia cuma bezanya dia tak ler nanya pasal burung tapi pasal payment..Bila dia Tanya aku..dah buat payment ke untuk si tot ni...Aku pun jawab...dah bos...Dia ulang lagi berulang kali sampai mata aku ni dari yang  putih bertukar kaler jadi merah!. Dalam hati..apa kena bos aku ni..nak kata tak dengar..dia duduk sebelah bilik aku jer...aku siap repeat lagi dengan suara yang kuat.
 
Serius cakap lah yer...aku ni idok ler sesabar bapak yang dok mengulang ayat jawapan cam kat tv tu..Sampai to the extend ..aku tanya dia you dah kenapa ni..why you keep on repeating the same question??. How many time, I told you...(Kuar speaking London Mak Senah dik) Terdiam terus bos aku...terkejut kot bila staff yang disangka perempuan melayu terakhir ni naik hangin...Ngeh! Ngeh!
 
Ya Tuhan ...Hari ni dia tanya lagi aku soalan yang sama...sebaik dia habiskan ayat dia..aku pandang muka dia..Terus dia sendiri jawab...owh dah hantar yer....hadoiiii, boleh kena sengugut akak cam ni tau!
 
Redha jer lah kan...faktor umur barangkali...aku pun esok kalau dah tua..tah-tah lagi teruk!
 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com