Tuesday, November 10, 2015

SOALAN YANG HAZAB SANGAT NAK JAWAB!

Bila jumpa kengkawan lama..apa soalan cepumas yang akan ditanya?. Of coz la..soalan pertamanya..anak dah berapa orang, tinggal kat mana? keja kat mana?. Tapi dalam banyak-banyak soalan ni..korang perasan tak, ada gak orang suka nanya soalan yang sensitive dan rasanya tak sesuai gitew untuk ditanya. Antaranya :

1)     Ko keja kat mana?

2)     Ko duduk umah sewa ke umah sendiri?

3)     Citer pasal anak-anak dia yang berjaya...(dan kondem anak kita yang tak seberapa ni..)


Tu soalan wajib yang akan ditanya tapi penah tak korang ditanya soalan yang lebih detail ala-ala macam nak "menyelak kain orang" gitew?

**     Gaji ko berapa...erkkk gaji laki ko plak berapa? ( Kerja LHDN ke haper dia ni?)

**     Ko bayar loan umah sebulan berapa? (nak tolong bayorkan ker?)

**     Ko selalu shopping kat mana? (kah! kah! ngalahkan paparazzi nak skodeng aku!)

Ginilah yer...aku ni insan biasa2 jer..bukan yang mementingkan kelas (tak masuk kelas dah punnn).
Tentang gaji tu...bolehlah..cukup untuk aku sara kerajaan dengan bayar GST.

Loan umah?. Kang kalau aku cakap, ko tak cayer plak...

Laki aku punya gaji?. Sorry dik..serius akak tak tau dan tak penah ambik tau...Yang aku tau, aku minta ...dia kasi. Ngeh! Ngeh!  (Ko plak lebih bz body dari akak!)

Shopping? tak tentu dik...akak ni ikut mood...kengkadang kat Empire, Subang Parade, One Utama dan ada gak masanya akak masuk gak pasar malam (beli apam balik) dan kedai supermarket biasa. Asal aku suka barang tu...aku beli. Tak kisah la mahal atau murah...Tapi of coz la nak cari barang yang murah kann. Giler kot kalau boleh dapat rega murah, ko beli yang rega mahal..Bukan ko pamer tanda rega tu kat mana-mana..yer tak?

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com