Saturday, November 14, 2015

JALAN - JALAN KE CHOW KIT ROAD

Lama dah aku tak jalan-jalan ke Chow Kit. Road. Rasanya kali terakhir pun masa baru kahwin dengan hubby dulu. It was 22 years before!. Memang jauh beza Chow Kit Road kini yang rata-ratanya dimonopoli oleh orang Indonesia. Hari ni teringin plak nak ronda-ronda 4 beranak..Plan sebenarnya nak beli balang air minuman. Kalau buat open house ke..senang la orang nak minum sebab ada paip kecil dan tak perlu nak diangkat-angkat. Nampak lebih kemas gitew.

Dulu masa aku tanya reganya RM90 tapi time tu tak der stok plak..Nasib baik sebab kali ni bila kami datang , harganya turun kepada RM70 jer..Tu pun dia kurangkan lagi RM2 menjadi RM68 jer. Akak..apalagi bila hubby dah bagi green light makanya sepantas kilat akak rembat balang air tu.

Hubby aku plak dari dulu nak beli set pemanggang ..senang nak bakar ayam katanya. Abang pun setuju malah beria-ria suruh ayahnya beli aku penah suruh dia goreng ikan keli..habis dapur aku yang putih melepak tu bertukar kuning dek minyak yang memercik. Tak ke jadi kerja aku nak mengelap gak tu...


Bersemangat hubby aku buat ikan cencaru bakar letak sambal. Bau aroma daun pisangnya...mmmmph membuka selera...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com