Sunday, January 27, 2013

KAREKTOR MENCERMINKAN KERJAYA

Setuju tak kalau aku katakan kebanyakan karektor manusia ni mencerminkan kerjaya mereka. Mungkin 1st time kita jumpa seseorang, kita tertanya2 apa gamaknya pekerjaan dia ni. Lawyer? Majestret? atau surirumah mungkin..

Contoh paling dekat dengan aku ler ialah kakak aku ni. Kalau 1st time ko jumpa dia...pot pet...pot pet peramah yang amat gitu. Ada jer idea yang kuar dari mulut dia ni nak bercakap. Mungkin kalau aku suruh teka apa koje dia...mesti korang kata DJ kan! Salahhhhh...dah dekat dah!!!. Dia ni kerja cam anak Pendekar Mustar daaaa...tapi bukan sekolah sarkis tendang wau yer...Dia cikgu!

Kalau bercakap...siap selit peribahasa lagi. Kalu sapa tak penah dengar peribahasa..melopong ler mulut korang dengar dia bercakap ala2 Karam Singh Walia.

Cam kawan aku sorang ni, suka nau tengok muka orang. Ada jer komen dia pasal make  up orang tu.  Rupanya si Bedah ni kejanya mak andam! Patut ler..Tapi kalu ko tengok dia ni..simple jer.Tapi time dia make up pengantin..nah ko! idung yang pesek pun dia leh mancungkan. Kulit yang gelap, dia boleh putihkan. Hatta.jetawat pun boleh dihilangkan dengan teknik make up. Cam David Copperfield..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com