Thursday, January 17, 2013

PERINGATAN UNTUK ANDA

Masih lagi sekitar cerita berkenaan dengan citer aku dalam mahkamah semalam. Sebelum tiba kes aku, ada ler macam2 kes yng diperdengarkan. Satu perkara yang menarik perhatian aku ialah tentang saman dari Kementerian Kesihatan tentang sorang surirumah ni yang didapati membiak nyamuk aedes...siap bawak bukti dalam botol lagi larva nyamuk yang diambil.

Mungkin sebelum ni kita ambil ringan jer tentang penjagaan tempat2 yang bertakung dan kadangkala tanpa kita sedari, nyamuk aedes tu dah berumahtangga..beranak pinak...sorry! bertelur kat tempat2 yang kita terlepas pandang.

Jangan korang tak tau...aku nak habaq mai.. kesalahan membiak nyamuk aedes ni hukumannya ialah denda RM10,000 dan penjara (lupa plak berapa lama). Sekali pun korang buat rayuan, tak banyak mana pun dorang kurangkan..cam akak kita semalam tu, RM500 terbang gitu jer..

Mahal gak rega nyamuk2 tu yer...Tapi korang kena gak tau...yang rega nyawa manusia ni lagi mahal dari tu. So, sebelum turn kita plak tiba..sama2 ler kita beringat dan check ler umah memasing yer..

1 comment:

  1. kalau sekor rm100
    dapat 10 ekor dah bape?
    gerun lak..hehe

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com