Thursday, February 21, 2013

HUJAN DAH TURUNNNNN!!!!!!

Setiap kali turunnya hujan...katak paling seronok.Lagi lebat hujan, lagi meriah dia menyanyi. Tapi bagi kita ni, expecially kat KL ni, setiap kali hujan setiap kali tu ler..hati gundah gulana.

Bukan nak menyalahkan kejadian dan pemberian dari Tuhan, tapi setiap kali hujan lebat, KL jadi cam lautan..Banjir!. Aku ni penah ler ada experience terperangkap dalam hujan lebat di Subang. Di sebabkan banjir yang berlaku di kawasan traffic light, lalu lintas terhenti dan kami tersangkut hampir 1/2 jam.

Nak tak nak, terpaksa cari alternatif lain. Instead of jalan dekat,.terpaksa bertawaf ikut jalan menuju ke KL. Fuh! dua kali lima beb! stuck gak tapi masih bergerak walaupun kelajuannya menyamai
kereta lembu Muniady..

Salah satu punca permasalahan ini berlaku ialah apabila lubang aliran air kelongkang atau parit berdekatan tersumbat dengan sampai sarap. Saluran air tu sepatutnya dipastikan bersih dari samah sarap bukannya tempat disumbatkan sampah.

Malas nak menunding jari pada sesiapa tapi meminta jasabaik pihak berwajib..sekali sekala tu turun padang menjenguk kerja2 anak buah yang menyapu tu. Mungkin kata2 akak ni kedengaran temeh tapi kerana secebis sampah tu ler, aku dan yang lain bertapa di jalanraya dekat 3 jam tau dakkkk!!!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com