Monday, June 30, 2014

BANGGA DENGAN DIRI SENDIRI

Apalah yang terdaya dilakukan oleh "OKU" cam aku ni selain duduk jer. Tapi tak sampai hati lak tengok hubby aku terkejar-kejar bakij dari pejabat terus menguruskan hal ehwal rumah. Aku plak pantang duduk diam..rimas bila tengok rumah bersepah.

Hari ni, dengan tongkat kiri kanan, aku bertatih ke dapur untuk menyiapkan juadah berbuka posa. Tak ler heavy cuma ikan bawal masak kari dan sayur bayam  tumis air. Hubby aku akan ke bazaar untuk tambah juadah berbuka yang ala kadar jer.

Aku happy sebab walaupun sakit, aku masih mampu jalankan tanggungjawab aku sebagai ibu dan isteri walaupun tak seberapa perfect kan...

Pagi tadi, aku sempat gak berkemas, menyapu dan mengelap sana sini. Kerja yang selalunya aku buat dalam masa yang singkat nampaknya terpaksa aku buat sedikit-sedikit. Almaklum...kuderat tak kuat kan.. Alhamdulillah ..siap gak..walaupun dah 2.3 kali nak terbalika aku tadi..

2 comments:

  1. Syabas my sis! Anyway masak gak utk husband, dari org yg Elin sempurna, tp mkn kedai. Ada plak tu siap bibik kan emak duh masak bila nak mkn. Lg hampehh!!!

    ReplyDelete
  2. Syabas my sis. At least masak walaupun bertongkat.

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com