Sunday, June 1, 2014

MEH PAKAT BOIKOT CARDBURY

Kecoh satu Malaysia bila satu announcement dibuat yang coklat Cadbury ada DNA "Shikin" (Si Khinzir). Mana tak nyer ..dah bertahun makan berbagai-bagai perasa..yang ada hazelnut katanya... tup-tup kuar berita kata haram plak dah! Apa citer ni.???

Bukan ker sebelum produk tersebut dipasarkan, harus melalui ujian dari pihak kesihatan DAN Paling penting..ianya adalah di sahkan HALAL. Tapi bagaimana boleh kuar citer yang ada DNA babi dalam produk tu??

Memang rasa nak bakar ajer kilang produk tu dengan tokeh-tokehnya sekali!!. Ko ni betul-betul mengkhinati logo HALAL yang kerajaan bagi. Kalau dah teringin sangat nak masukkan minyak babi ker hatta tongkeng babi sekali pun...apa ke jadahnya ko mintak sijil halal tu!Kalau tak taruh binatang kaler pink ko tu..tak cukup syarat ker coklat  ko tu!!!

Aku memang harap sangat pihak yang berkenaan mejatuhkan hukuman yang setimpal dengan sikap khianat si tokeh cadbury ni supaya menjadi pengajaran pada pengusaha yang lain untuk tidak mempermainkan isu yang mengugat rasa sensitiviti umat Islam khasnya.

So..apalagi blogger kat luar sana..Meh pakat ramai-ramai kita boikot produk cadbury ni. Biar tokeh dia cau chin cau!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com