Wednesday, May 28, 2014

TERBUKU DI HATI

Kenapa ketidakadilan selalu berlaku dalam dunia ni yer.. Aku benar-benar tak faham malah keliru! Adakah cara yang salah itu lebih mulia dan betul di mata mereka yang menilai? Korang baca dan jawab ler sendiri yer...




#   Kerja tak banyak mana tapi claim kata keja dia bertimbun..sedangkan manjang bergayut di tepon.


#   Kesalahan dia diletakkan pada orang lain demi untuk menutup kekurangan diri sendiri. Tak cukup
     dengan tu..menikam orang dari belakang..


#   Tak segan-segan mengunakan cara "kipas lipas" demi untuk menuntut itu dan ini dan dalam
      masa yang sama menidakkan hak orang lain.


At the same time, aku confused adakah cara begini yang diperlukan untuk membuka mata pihak atasan untuk menilai kerja kita?. Mengapa ada segelintir suara yang didengari dan di sebelah pihak pula tidak dihiraukan..meskipun kedua-duanya menghadapi masalah yang sama. Bukan cemburu tapi berasa seperti ketidak adilan di situ...


Malas dah nak fikir benda-benda yang merimaskan ni. Cuma aku berpegang pada satu...Kalau Tuhan dah menjanjikan itu rezeki aku, akan adalah ia...tapi jika Tuhan tentukan rezeki aku di tempat lain...aku pasrah...cuma nak mengadu buat melepaskan rasa yang terbuka sekian lama... 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com