Tuesday, May 6, 2014

PANTASNYA MASA BERLALU

Kejapnya masa berlalu..memang tak rasa masa tu pantas meninggalkan kita. Aku seakan tersedar dari mimpi lena bila terima kad kahwin dari sorang hambaAllah ni yang nak mengahwinkan anaknya.

Rasanya baru  jer aku tengok si anak ni bertatih berjalan..tiba-tiba dah nak kahwin...Masa tu lah baru aku sedar yang kalau dia dah menjadi isteri orang...aku ni dah makin meningkat usia. Dengan kata lain..dah makin tua rupanya...

Kalau dulu, aku sibuk dgn alam persekolahan, kemudian ke alam pekerjaan, seterusnya alam rumahtangga hinggalah mempunyai cahayamata.

Entah mengapa, dalam aku mengira peredaran waktu tu..aku tertanya-tanya, berapa banyak dah amalan yang aku buat dan berapa lama lagikah kesempatan yang Allah beri untuk aku berada di mukabumi ini.

Sempat ke agaknya aku melihat anak-anakku ke jinjang pelamin.  Dan paling penting bagi aku sekarang...berpeluangkah agaknya aku menjadi tetamu Allah ke RumahNya diBaitullah nanti...


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com