Wednesday, April 30, 2014

ANGAN-ANGAN KE VIETNAM

Aku kan dah lama pasang angan-angan ke Vietnam..syurga membeli belah selain Jakarta dan Bandung. Mulanya hubby aku dah set ari tu nak pegi..tup2 cancel plak dahhh...

Kali ni, bos aku plak offer ikut dia shopping kat sana. Memandangkan dia ni pangkat bos, so segan ler sket aku nak berdua jer dengan dia...Maka nyer aku gigih ler memujuk kawan-kawan satu ofis join sekali. 

Sedih akak..semua menolak tawaran atas alasan segan ler nak jalan dengan bos. Aku? okay jer dengan dia tapi sebenarnya aku prefer ler pegi dengan kengkawan jer. Karektor aku di dalam ofis dengan kat luar jauh beza okay. 

Time pegi travel ni aku lebih santai samada dengan pakaian atau haaa...ni pengakuan berani mati aku. For your info..aku ni giler-giler sket..tak kan nak serius cam dalam ofis plak kan? Tu ler satu cara aku lepaskan stress aku setelah seharian penat bekerja. 

Boleh aku bayangkan mesti Bos aku keras kejung tengok telatah aku yang jauh beza tu. Silap haribulan, dia sangka aku kena sampuk dek hantu vietnam plak.

Calculate punya calculate..dengan tambang, hotel, transport..jumlah ni jer aku boleh dapat berapa puluh baju raya kalau shopping kat Malaysia ni..Susah kan jadi akauntan...sumer nak kira dari sekecik2 benda sampai ler sebesar2 nya.

Bila hubby aku tanya, aku cakap..tak jadi kot sebab takut aku tak leh tido kat sana (bantal busyuk aku tinggal kat umah..) . Senyum kambing hubby aku sorang2...Suker ler tuw!!


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com