Wednesday, April 16, 2014

SAKIT ATI AKAK TAU...

Ni nak bercakap sket berkenaan dengan sikap petugas salah sebuah syarikat perbankan kat Malaysia ni. Aku ni dah terbiasa kalau entertain customer ke client ke..of coz ler ko akan bagi yang sebaik mungkin. Iyer lah kan..demi menjaga nama company tempat ko cari makan kan..
 
Tapi hamba Allah sorang ni cam baru kuar dari gua mana tah...Dah ler bila aku tanya on the phone, jawapan yang dia bagi tu ugh argh...ugh argh teragak-agak bercakap. Bila aku tanya sapa person yang incharge berkenaan dengan dividen ni..dia leh jawap "Saya tak boleh bagi nama dia Puan..."
 
Apa kena mamat sorang ni? Aku nak bercakap dengan person incharge bukan nak tanya pasal rahsia kerajaan. Yang ko nak berahsia sangat nama orang tu naper???Sengal dan menaikkan darah aku jer pepagi ni.
 
Tak faham aku naper ler banyak nau prosedur untuk mengeluarkan duit sendiri. Masa nak menyimpan, bukan main senang..tak yah referee, gurantor segala. Tapi bila nak kuarkan duit ni, banyak pulak songeh nak dokumen itu ini. Masa aku tanya apa dokumen yang dorang perlukan sebelum aku datang tu..tak plak ada apa-apa kena bawak selain surat tu jer. Bila sampai, nak surat mati la...surat nama waris ler. Tu belum lagi citer bab prosesnya yang makan masa berbulan.
 
Penah dulu, aku kena call balik sebab dah lama sangat proses yang dikatakan sebulan jer sebab dorang kata  akan hantar surat untuk inform. Alih2 bila aku tepon, dia boleh cakap belum proses apa2 lagi. Tak ker menyirap dengor tu.. 
 
Please la yer..once you olls terlibat dengan customer, please give them a good services. Jangan sampai customer lari disebabkan sikap korang yang keja sambil lewa tu. Boleh tak kalu aku suggest kat bos korang...orang yang malas camni..gaji dia pun bayar sambil lewa gak...adil kannn?

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com