Thursday, April 10, 2014

TAX REFUND DAH DAPAT...

Musim mengisi borang cukai dah pun berlalu...Seperti tahun sebelumnya, aku menghantar menerusi internet sebelum tarikh yang di tetapkan. Pembayar cukai tegar kata hubby aku! bila dia tengok aku consistent bayar cukai LHDN ni.

Sebenarnya aku ni tak ler masuk dalam kategori tu cuma aku cukup pantang membayar penalty. Dah ler cukai ko kena bayor...penalty lagi..tak ker sakit namanya tu.

Paling seronok bila wang lebihan cukai aku dah pun aku terima. Terima kasih tak terhingga buat abang2 dan kakak2 LHDN yang effisen dalam kerja mereka. Camtu lah kan...suruh bayor cepat...dapat wang pun cepat gak...Fair enough! akak suka!

Tak bayar mana pun tapi namanya lagi rejeki kan...Alhamdulillah.. So di sini aku suka nak mengingatkan pada mereka yang liat nau bayar cukai tu...mungkin masa ni ko memang ler terlepas pandang dek LHDN tu tapi jangan sengeh dulu yer.. Sok ..bila ko nak retire, nak kuar duit EPF...haaah time tu ler income tax kejar ko cam mana ceti mengejar pemiutang nyer.


Dari sekelepuk duit ko kuar..baik ler buat cam kami ni....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com