Wednesday, April 9, 2014

SALAH SIAPA?

Zaman dah semakin canggih. Nak bershopping pun tak perlu jauh2..hanya dihujung jari sajer. Shopping online! Ada kebaikan dan jeburukannya juga tentang bershopping online ni.

Selalu aku dengar rungutan tentang pembeli barang online yang cerewet dan banyak kerenah . Kengkadang tu ada pembeli yang cancell order di saat2 akhir. Tapi aku berdepan dengan satu penjual ni yang mula membuat temperature aku naik.

Baby buat order macam2 kat blog dia dengan kasut,baju beanie start dari bulan Januari lagi. Dia kata amik masa 3 weeks to order.Dah habis 3 weeks tu tak gak dpt barang. Bila whatapps, dia boleh kata lupa...tunggu lagi beberapa minggu. At last bila follow up, dia cuma hantar beanie tu jer sebab alasan bodoh dia kasut tu makan masa sket.

Sampai sekarang, order still tak sampai. Baby ni pun satu, follow up ler..ni keras membantu tunggu barang yang tak kunjung tiba. Bila baby whataps balik, dia boleh kata baby cuma order beanie jer..Nasib baik baby masih simpan image payment yang dia buat through internet dan bank.

Dia kata nak check..tapi sampai dah pukul 11.00 malam, dia still tak reply message anak aku. Kalau dapat amou ni..mau aku lepuk dengan kasut dan sumbat2 dalam mulut dia tu. Macam la aku ni nak
menipu macam dia. Jangan sampai aku advertise blog ko dalam tenet sebagai orang yang suka kapur duit orang.

Orang macan ni la yang membuatkan orang hilang kepercayaan pada mereka yang menjalankan bisnes online.

Finally berjaya gak kami dapatkan  wanh kami kembali dan of coz blog dia ni dah termasuk dalam black list aku.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com