Monday, April 7, 2014

AIR, AYAK ATAU AYOR

Cuaca panas terik yang panjang ditambah lagi dengan isu air yang semakin hari semakin serius buat aku terfikir...sampai bila agaknya kita nak menghadap perkara macam ni.

Tapi aku bernasib baik kerana tidak mengalami masalah catuan  air. Pernah sekali kawasan perumahan kami tiada air secara tiba-tiba pon dah riuh sekampung. Belum lagi sampai dua tiga hari.

Teringat masa aku dalam usia 13 tahun dahulu..bila flat kami putus bekalan air...punya ler suka sebab boleh turun naik dari tingkat 4 mengangkut air dalam baldi. Selalunya aku la yang jadik mangsa malah volunteer lagi...Kadang-kadang Yong kakak aku turut sama menolong.

Cuma kalau dalam usia sekarang ni. Mau pecah pembuluh saraf aku turun naik flat setinggi tu. Bawak diri ke atas pun dah kembang setaman lubang idung...ni kan lagi membawak baldi. Mak oi..

Nostalgia tu masih kekal dalam ingatan..rasa meriah plak macam pesta air masa tu bila mengangkat air beramai-ramai.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com