Sunday, April 6, 2014

BERGAYA DENGAN CREDIT CARD

Swap..swap dan swap kad kredit time nak membeli belah. Tak kura lah walau di mana kita berbelanja. Rasa puas dan seronok bila dapat barang atau benda yang dihajati kan?. Tapi adakah anda rasa begitu bila menerima bill setiap bulan?


Aku perhatikan kebanyakkan yang menggunakan kad kredit ni ialah mereka yang berduit. Tapi persoalannya naper guna kad bukan tunai?. Alasan mereka ni ....bawak duit ni bahaya.

Korang tau tak yang bawak kad kredit ni lebih bahaya berbanding dengan korang bawak tunai. Korang bukan nampak aliran duit yang kuar tapi cukup bulan baru ler nak mengurut kepala memikir nak membayar hutang.


Bagi aku,orang yang berbelanja secara tunai lebih mudah untuk mengawal perbelanjaan berbanding dengan mereka yang menggunakan kad kredit.

Tak der maknanya ko bangga tayang kredit kad bersusun dalam wallet tu tapi hakikatnya ko ler manusia paling papa yang punya hutang keliling pinggang. Tapi tu ler kata orang...BIOR PAPE ASE BERGAYE. Sukati ler yeop....bukan teman yang mayor hutang mike...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com