Wednesday, April 23, 2014

PENGORBANAN TANPA KITA SEDARI




Bila melihat gambar ni..tetiba hati aku tersentuh...Syahdu rasanya...Mungkin sekali pandang korang tak perasan kot. Pengorbanan ibubapa yang walaupun tampak kecil tapi sebenarnya membawa makna yang besar.

Sebagai anak, mungkin kita kadangkala membandingkan apa yang kita miliki dengan kemewahan yang diterima rakan-rakan sebaya. Malah ada di antara kita merasakan ibubapa tidak menyayangi kita jika apa yang kita inginkan itu tidak dipenuhi.

Tapi jauh di sudut hati mereka sebenarnya ingin memberikan apa sahaja yang dipinta namun bukan semua mampu berbuat demikian.

Jadi sebagai anak, bersyukurlah dengan apa sahaja pemberian ibubapa meskipun pemberian tersebut tidak seberapa. Bukan nilai barangan tu yang penting tapi  ingatan kasihsayang buat kamu tu lebih penting dari segalanya. Belajarlah menghargai pengorbanan mereka sebelum terlambat...

Semuga Allah membalas setiap kebaikan dan pengorbanan ibubapaku dalam membesarkan kami dengan seribu kepayahan. Gantikanlah ia dengan anugerah tempat yang terindah buat mereka di syurgaMu ya Allah....


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com