Tuesday, June 3, 2014

REZEKIMU ATAS KEPAYAHAN ORANG LAIN

Ada banyak cara untuk manusia memperolehi kekayaan dalam dunia ni. Berusaha keras siang dan malam demi untuk mencari rezeki yang halal ATAU memperolehinya dengan cara yang mudah dengan cara menipu dan mengambil kesempatan atas kepercayaan orang lain.dan kedaifan orang lain.

Tapi zaman sekarang semuanya nak jenis segera...mee segera..nak kaya pun nak segera gak. Tak pedulilah samada itu jalan pintas tu haram sekali pun asalkan masyukkk. Tanggung anak bini dengan duit haram tu pun bukan nampak dengan mata kasar..sebab dah jadi darah daging kan???

Tapi korang lupa..pelanduk mungkin lupa akan  jeratnya. Suatu masa dan ketika, sifat keji korang tu akan ketahuan juga. Jangan ingat selamanya orang disekeliling akan bersekongkol menutup penipuan ko tu. Allah Maha Kaya...mungkin musibahnya tak kan terkena balasannya pada diri sendiri tapi ko lupa kan...ko ada anak..ko ada bini...Suatu hari besok..aku berharap agar Allah turunkan musibah pada keluarga ko agar ianya akan membawa keinsafan dan membuka mata insan-insan yang tak hinggat mati  ni.

Kata orang elok kita doakan yang baik-baik untuk sesama makhluk..tapi untuk insan yang useless macam dia ni tak perlulah membuang masa mendoakan dia. Cuma satu jer yang aku nak cakap di sini yang aku tak pernah menghalalkan setiap sen wang ringgit yang aku cari hasil titik peluh keringat aku untuk ko dan anak bini makan.


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com