Monday, June 30, 2014

MALANG TAK BERBAU...

Kata orang malang tak berbau..tau2 ianya di depan mata. Kejadian ni berlaku pada 25/6/2014 lebih kurang jam 6 petang. Waktu tu aku baru sampai di rumah. Dalam tergesa-gesa nak solat, aku teringat ikan di kolam belum diberi makan lagi . Time nak melangkah tu, tah macamnana kaki aku tersangkut di kaki seluar pallazo yang aku pakai masa tu.

 Sakit nyer... memang teramat sakit hinggakan aku tak terkeluar suara. Rasa nak pitam masa tu. Untuk meredakan sakit, aku suruh baby ambil ais batu untuk tuamkan kaki aku tapi sakitnya makin terasa dan tak sampai 10 minit pun, kaki aku dah biru jadi nyer.

Nasib baik hubby aku balik awal . Kami ke Pusrawi Jalan Ipoh untuk pemeriksaan tapi memandangkan di situ tiada kemudahan x-ray, kes aku dirujuk ke Pusrawi Jalan Tun Razak. OMG! patah rupanya kaki akak.. patut ler sakit sangat!





Apapun aku redha dengan ketentuanNya. Mungkin ada yang tersirat di sebalik kejadian ini. Buktinya..aku dapat MC 2 minggu, Susah nau nak cuti kan..kebetulan dah lepas audit ni..rehat ler di rumah. Aku juga bernasib baik sebab hubby dan anak2 mengambil berat tentang aku sepanjang aku sakit ni. Abang sanggup balik dari Kuantan selama 2 hari untuk menjaga aku. So touching...


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com