Monday, December 29, 2014

APA KENA DIA NI?

Aku betul2 tak faham sikap sesetengah manusia ni..bila kita bertegas dikatanya kita tak bertimbang rasa..tapi kalu di beri muka plak..macam kaduk naik junjung. Kita plak kena ikut kata2 dia.. Mesti korang terfikirkan sapa lah yang aku bebelkan ni..Apa lagi...penyewa aku nan sorang ni lah.


Dari mula menyewa ada jer nak menimbulkan masalah. Nak suruh tambah fasiliti itu dan ini tapi bab membayar sewa liat cam chewing gum!. Asal di remind pasal sewa ..mulalah kuar citer kam lam ya nga dia tu..manjang meniaga tak jalan. Herannya tu, dalam meniaga yang dikatakan tak jalan tu...boleh plak dia tambah lagi pekerja. Ker dia bayar gaji pekerja tu pakai air peluh ketiak dia jer??.


Dalam soal pembayaran sewa pulak...suka hati dia jer buat pembayaran berapa dia nak bayar. Kadang2 tu bank- in RM500 peh tu bank in RM600 setelah beberapa minggu. Balancenya plak boleh main b/f ke bulan depan. Sudahnya bertapuk2 hutang dia. Paling tak suka sebab aku kena keja lebih untuk monitor akaun dia.

Terbaru dia bagi tau yang dia dah serahkan kedai tu pada orang lain dan dia tengah tunggu payment dari orang tu untuk bayar sewa kedai aku. Mak oii!! melampau betul minah sorang ni. Kedai tu kedai aku..aku yang sepatutnya tentukan sapa penyewa dia. Sejak bila aku employ dia jadi secretary aku???.

Bila aku bagi tazkirah sket kat dia dan mintak balik kunci kedai tu beserta hutang2 dia yang tertunggak tu..boleh plak tak jadi nak berhenti bisnes...Ada2 jer ko kan..Ikutkan aku pun dah tak der mood nak sambung kontrak dengan dia ni..Boleh tambah koleksi kedut di muka jer memikirkan hal dia ni!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com