Wednesday, December 31, 2014

ALAHAI SAKIT MATO OMAK...

Sedih dan sampai susah nak lelapkan mata...bukan terkenang sapa-sapa pun cuma terkenang siling ruang laundry aku. Mengikut jadualnya. kontraktor sepatutnya buat siling tu tinggi. Tu pon purpose nya hubby aku suruh buat atap tinggi tu sebab mahukan siling dia nampak tinggi.

Kali pertama aku  melihat siling yang telah siap sepenuhnya tu,..tak terkata aku. Terkedu sekejap...rasa cam nak nangis pun ada..Hampa sangat sebab apa yang aku impikan tu lain dari yang realitinya.



Bila diajukan pada kontraktor tu..mudahnya jawapan dia..."Tak perasan kak...Masih ok, cuma kalau dipasang kipasnya..tangan jgn  diangkat gitu.".(secara tak langsung , dia pun mengakui atap yg pekerja dia buat tu rendah sgt .Lorr boleh ke ko bagi jawapan semudah itu untuk settlekan benda ni dan buat aku puas hati dik oi!..Ayat terakhir dia tu yang buat aku ambik keputusan untuk suruh dia bukak balik keseluruhan siling tu. walaupun dia bagi solution untuk pasang kipas dinding. I don't mind to pay the cost kalau itu boleh buat aku tenang kembali...Nak dok lama umah tu!



Bila aku ke bahagian letak kereta pulak, aku ternampak simen curam berhadapan dengan pintu pagar aku. Sekali lagi kontraktor tu bagi alasan katanya simen mencuram tu harus dimulai sebelum pintu pagar supaya kereta masuk tak terlalu menongkah sangat...landai jer la katanya. Hish! tak berkenan mato omak menengoknya!.



Aku suruh hubby aku cakap balik kat kontraktor tu yang aku nak seperti yang "AKU NAK". Kalau perlu aku suruh hubby aku tunjukkan contoh rumah jiran yang buat benda yang sama supaya di faham imaginasi aku.



Harap-harap cuma ni jer lah yang dia buat silap...risau sgt sebab banyak lagi benda yang tak siap sepenuhnya...
Ni gambar terbaru setelah dibaik pulih..Baru cantik!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com