Tuesday, December 23, 2014

SURVEY TILES LAGI..

Minggu lepas kamI ke Jalan Ipoh lagi untuk suvey tiles. Masuk kali ni tah berapa kali kamI kuar masuk ke sini..belinya tak gak..preparationamanya lagi survey kann. Aku lebih suka amik pendekatan pilih lebihasal puas hati kemudian  hari..Ye tak?

Kebkontraktor aku senangraktor aku nI nak ngikut plak..katanya senang sok dua nak order bila dah tsu kedainya yg mana satu. Memandangkan harga tiles ni dah termasuk dalam kos..mska aku rasa ada baiknya gak dia ikut sekali.Boleh monitor rega...hehe.

Untuk tiles cabinet dapur..aku berkenan dengan satu corak ni yg aku rasa sesuai dengan kitchen cabinet putih aku nanti. Rega dia RM19.50 sekeping untuk ukuran 1x1. Tapi bila aku tunjukkan reganya kat kontraktor tu.. serta merta muka dia cam sedih jew..Lari budget kot!. Abih..bila aku tanya berapa budget dia, tersengih2 cam kambing dapat sirih...Untung hubby aku ni memahami.."tak pe..u pilih jer..kita cover yg balance kalau over dari budget dia..Huhu..sayang hubby aku!

Aku pilih tiles yg paling bawah sekalI .


Untuk lantai bilik Abang dan Baby..aku suruh Baby pilih sendiri tiles yang dia berkenan. Abang time ni tak ikut sebab sibuk dgn preparation nak tengok bola di Bkt Jalil. So kena let redho dengan pilihan orang yer. Aku cuma tulis kodnya supaya nanti kontraktor aku senang nak order. Tak sempat nak snap gamvar tiles tu..tapi tunggu jer la bila dah siap nanti yer.Aku snap bagi korang tengok yer..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com