Sunday, December 14, 2014

MANISNYA ZAMAN BERCINTA...

Bunyi tajuk skema semacam jer ya..tapi tetiba rasa nak bercerita tentang topik ni..Tak der bahan sebenarnya..hehe..

Zaman akak dulu, banyak kemudahan tak der berbanding zaman anak muda sekarang bercinta..handphone tak der.. Hubby aku kalau nak call pun bergayut kat office..tak pun kat public phone after office hour. Nak berdating pun naik taxi dan sekali sekala aku ajak dia naik bas..Punya lah baik makwe dia kan..tak nak membazir duit dia kononnya...

Masa kami berdating..penah gak time tu hubby aku dah final year kat ITM dan dah dekat nak exam tapi dek kerana nak jumpa gak, kami berjumpa tapi aku menemani dia study. Sanggup tu wehhh memandangkan aku fikir yang aku perlu berkorban untuk masa depan kami..tak de gi tengok wayang ke... cam korang wokay...

Tapi Alhamdulillah..berkat sabar dan keikhlasan aku...(Yer ker ikhlas???) hubby aku berjaya menamatkan pengajiannya. Of coz aku tumpang gembira...sampai nangis ler tengok dia time nampak dia memakai jubah konvonya...

Rata2 aku tengok remaja sekarang lagi boringnya time dorang berdating. Dok semeja tapi memasing dengan hp. Baik tak yah jumpa yer tak. Apapun...bila dikenang2 balik...indahnya zaman kami dulu bercinta...Biar tak diulit kemewahan tapi ketulusan hatinya berjaya menambat hati aku...Bukan senang tau aku nak terima dia....almost 7 years baru pintu hati aku terbuka untuk menerima dia sebagai insan bergelar suami...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com