Monday, December 8, 2014

SHOPPING BARANG RUMAH...

Minggu lepas..hubby aku ajak ronda-ronda ke Sg. Buloh untuk mencari batu ukir yang berwarna putih untuk hiasan dinding di porch kereta dan juga berandah di bahagian atas. Memang rambang mata dibuatnya bila tengok ukiran2 tu. Cantik dan berseni diaorang ni..




Finally aku dapat harga paling murah untuk ukiran batu 3 x 4 kaki iaitu RM600. Dek kerana pandai mengayat adik bangla ni..aku berjaya dapatkan harganya pada RM575 sahaja. Mestilah dia bagi kurang sebab aku order 2 buah.





Aku punya design bunga heliconia which is bunga yg paling aku suka.Hubby aku berkenaan plak dengan satu ukiran ni untuk diletakkan pada tiang porch dan juga tiang beranda atas. Nanti aku share gambarnya dengan korang yer..Ni kami amik 4 keping. Time nak balik...ternampak plak water feature ala Bali siap dengan kolamnya sekali. Actually reganya RM4,000 tapi disebabkan ianya recon..makanya akak mulalah menggunakan alasan tu untuk cantas reganya sebaik mungkin. Dapat ler RM2,600. Tak plan pun nak beli sebenornya..tapi tergoda dengan pujukan abang yang katanya water feature tu sesuai benor dengan konsep Bali yang kami cuba terapkan tu.

Lupa sekejap ikrar aku untuk tidak membeli barang yg bukan keperluan..Sapa suruh bawak aku kannn??? (ayat hilangkan rasa bersalah..huhu)



No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com