Sunday, March 22, 2015

MENGIDAM PELIK-PELIK ORANG MELAYU...

Aku baca satu artikel pasal mengidam ni...Mengidam ni selalu dikaitkan dengan perempuan yang pregnant ler. Macam2 benda yang dorang suka makan dan tabiat yang pelik2 yang penah aku dengar. Dengan kata lain pembawaan budak kononnya...
 
Antaranya lah bini sepupu aku yang mengidam makan sabun mandi..Euiwww! tak leh aku bayangkan rasanya...Wangi memang dah tentu tapi rasanya tu yark!. Tapi tulah habit dia setiap waktu sepanjang pregnancy tu. Sabun tu dikikis nipis2 dan dimakan camtu jer cam snek lebihkurang. Macam korang makan asam boi depan tv tu..camtulah dia makan sabun tu depan tv...
 
Yang kawan aku ni plak ngidam bau petrol..bila hubby dia isi minyak kat petrol pump..boleh dia turun sambil menghidu bau petrol kat tank tu. Aku bau petrol pun berpusing kepala nikan lagi nak menghidu direct camtu...
 
Yang heran bin ajaib tu..naper orang melayu jer yang mengidam. Tak penah plak aku tengok minah omputih mengidam cam tu..naper tak si Kumari ker...si Amoi ker? Why Malay?. Tak faham akak dik..
 
Nasib baik benda yang senang laki korang cari dan dapatkan. Buatnya ada yang mengidam burung merah dada la...rusa betina tanduk tiga la..cam cerita zaman Hikayat Merong Mahawangsa.Kik! kik! Mau kena penampor!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com