Friday, March 20, 2015

PENTINGNYA BUAT PERSEDIAAN AWAL.

Musim cuti sekolah ni memang musim orang berbini dan berlaki...(Amboi kasornya bahasa!). Maka nyer berlumba-lumba ler pengantin ni nak buat majlis kahwin yang grand sehabis mungkin. Sampai sanggup amik loan ler nak make it hari bahgia dia tu cam weeding of the year gitu..

Sekadar nak berkongsi dengan korang...time aku dulu..masa bertunang dah buat preparation beli sesikit barang peralatan dapur. Memandang gaji time tu ceciput jer, so kamu budget beli sikit2. Beli pinggan 1/2 dozen...gelas 1/2 dozen...pendekata semua 1/2 dozen belaka  lebih kurang. Tiap kali dating jer beli barang..rasa macam main pondok-pondok plak.

Aku beruntung sebab hubby aku ni tinggal bujang dan dah beli barang2 perabot seperti almari, sofa dan barang asas yang lain. Aku? Cuma bawak badan aku jer masuk umah tu..tinggal dengan family..bukan beli barang apa pun.

Cuma aku nak nasihatkan korang yang akan mendirikan rumahtangga agar buat persedian awal. Ini untuk mengelakkan korang dari terasa duit keluar macam air. Sudahnya sok..makan maggie dengan air kosong jer..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com