Sunday, March 22, 2015

NGILU DAH TAK DER...

Aku ni ikutkan tak penah sakit gigi tapi nak jadi citer penah la dulu incident makan nasi ayam kat Subang Airport..tah macammana dalam nasi tu ada plak serpihan tulang ayam. Masa gigit tu..tetiba prak! sudah apa plak ni..Rupanya gigi geraham aku sepih akibat tergigit tulang ayam tu..Separuh ler serpih.. Ganasnyer mak orang ni makan! hik hik!

Ingatkan okay jer,,aku biorkan jer lah..rupanya bila makan atau minum minuman sejuk..MasyaAllah sakitnya. Macam macam aku cuba untuk mengurangkan rasa sakit tu...taruk bunga cengkih ler...kumur air garam ler semua tak jalan. aku ni dah ler tak kuat nahan sakit...Dah macam ayam berak kapur..iyer la..perot lapar nak makan tapi sebab gigi dah ngilu.. berdiet aku...huhu.

Akhirnya ipar aku syorkan sensodyne ubat gigi yang sebelum ni tak penah aku cuba..Dah stick pada jenama yang biasa kan. Memang lega rasanya bila aku letak sensodyne ni kat bahagian yang ngilu tu sebab dia membentuk lapisan pelindung dari terkena pada urat gigi tu

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com