Wednesday, August 19, 2015

HARAP TUA JER..PERANGAI KURANG AJAR!

Selama ni aku selalu beranggapan orang yang  secara zahirnya nampak baik tu mempunyai budi bahasa yang baik gak. Rupanya anggapan aku ni meleset..
Semalam sewaktu nak balik dari mengambil Baby dari tempat tuitionnya, seorang pakcik ni langgar keta aku dari belakang. Dua kali plak tu...bila aku turun..dia hon aku suruh aku jalan..Jalan kemende nyer..ko dah langgar aku kan..of coz la aku berhenti!

Aku bagi tau dia yang dia dah langgar belakang keta aku...Korang tau apa dia jawab.."Dah tak der keta tu ..jalan la..ngapa berhenti kat situ.. Aku ulang sekali lagi pada orang tua tu yang dia dah langgar keta aku tadi sebanyak dua kali..
Sah-sah dia ni sound ala-ala "Pak Man tempe" kena langgar motokar (cam citer P.Ramlee tu) PEKAK BADAK!. dia kuar berdiri kat sebelah keta dia DANNNN...time tu keta dia bergerak lagi melanggar belakang keta aku! Gosh!..aku lupa diri sekejap...Pakcikkkk naper langgar lagi keta saya?? aku menjerit cam hilang akal sekejap..temperature badan aku dah meruap-ruap time ni..



Dia boleh cakap lagi..Pergi la repot polis....Aku hormat ko sebab ko tua bukan sebab ko tu pakai Merz tau..Harapkan ketayap dijunjung di kepala...tapi perangai cam SIAL!Usah kata ko nak mintak maaf sebab melanggar orang tanpa sebab...bahasa plak kurang ajar cam anak ha#$@!
Hubby aku amik nombor keta dia dan kami berlalu dari situ sebab keta kat belakang dah bersusun panjang...Sebelum dia masuk keta...boleh plak dia cakap "eik sempat berselfie plak dia" Selfie tengkorak bapak lu! bodoh! amik ko!! Hilang dah hormat aku kat orang tua tu.
Make sure aku tak jumpa ko sekali lagi ...Kalau ko nak merasa aku jadi the 2nd Kiki..try la langgar aku sekali lagi..Dah tau ko tu rabun...duduk umah diam2 tak pon pakai la kanta pembesar kalau nak bawak keta,,,jangan menyusahkan orang lain! Dah la takreti nak mintak maaf...menganjing plak kat situ..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com