Monday, August 31, 2015

SPEECHLESS....

Apa sudah jadi..matawang kita dok merundum dari hari ke hari? "Tak perlu risau sebab ada negara lain pun mengalami situasi yang sama..." statement paling selamat dari Menteri kita. Tak perlu risau???. Mau nyer tidak kalau dari dulu RM1 bersamaan USD3.2 tup2 sekarang USD4.21 and it become worse sebab makin menurun seiring dengan tekanan darah akak ni dik..
 
Baru nak plan gi oversea untuk meluaskan bijik mata ni tapi melihat pada perkembangan matawang ni buat akak fikir 1000 kali..Korang mungkin setakat nak jenjalan jer tapi akak plan nak mengabihkan duit...kalau dah gini berapa sangat la nilai RM akak di mata dunia...huhu

Minyak naik...harga barang keperluan pun melambung naik (walaupun Pak Menteri kata harga barang keperluan dalam pemantauan) hehe..pantau jer tapi tak de tindakan apa citer tu??

Mungkin bagi orang yang bergaji besar, semua ni tak banyak menjejaskan poket mereka yang cukup tebal tu tapi bagaimana dengan rakyat yang bergaji kecil..dengan anak yang ramai. Tu belum disebut lagi permasalahan yang lain. Terfikir tak korang..dalam keadaan yang terdesak, manusia sanggup melakukan sesuatu di luar jangkaan...

Last week, perarakan BERSIH 4.0..punya lah ramai manusia yang menyuarakan rasa ketidakpuashati mereka yang sekian lama terpendam. Aku tak kata aku menyokong tapi cuma nak pemimpin kita buka mata dan telinga untuk mendengar rintihan dan keluhan rakyat. Rasa aku..mereka tak minta yang bukan-bukan sekadar mahukan keamanan, kejujuran dan ketulusan..Itu jer.

Pandanglah semua ini dari sudut positif...Jangan menilai setiap perlakuan mereka salah dari segala aspek. Aku rasa kalau ditanya pada mereka..tak ada siapa yang mahukan Malaysia ni kacau bilau dan huru hara kerana kita semuanya rakyat Malaysia yang sejak dulu berpayung di bawah satu bumbung..

Dengarkanlah keluhan rakyat Malaysia kalau anda adalah seorang yang bergelar pemimpin...mereka cuma mahukan seorang pemimpin yang bersedia untuk mendengar permasalahan bukan pemimpin yang hanya duduk di kerusi empuk tanpa melakukan apa-apa untuk rakyat..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com