Tuesday, September 1, 2015

BUDI BAHASA CERMIN DIRI KITA

Zaman sekarang ni...tak ramai manusia yang reti nak berbudi bahasa apalagi menghormati sesama manusia. Straight to the point ler yer contoh yang aku nak bagi ni..pagi ni tadi on the way nak sampai tempat keja aku..kebetulan jalan jammed time .

Dalam keadaan bersesak camni..ada satu mamat ni tak datang dari hulu mana tah dari sebelah kiri aku tetiba masuk menyelitkan keta dia dalam keadaan melintang sebab dia nak potong lane. Satu lagi satu keja bangang yang dia nak buat is..nak pi simpang yang sebelah kanan (untuk mengelakkan jammed di depan)

Aku yang memang tak nampak dia nak masuk kanan tu of coz la tengok keta depan jalan, aku pun teruskan pemanduan. Eik! boleh mamat ni hon aku dan turunkan cermin keta dia marah2 tak apa yang dicarutkan entah tapi aku faham dia nak pintas ke kanan. Aku ni tak ler kejam benar malah idak ler busuk ati sangat..Kalau ko minta dengan cara baik..of coz aku boleh bagi. Tapi sebab dia marah tu..memang aku hangin la..

Terperanjat beruk mamat tu bila aku marah dia balik, Ko dengar ke tak apa lak aku carutkan..lantak ko la tapi sah2 ko yang salah. Siap angkat tangan lagi say sorry kat aku...Ambik ko..Jangan ingat aku perempuan , ko boleh buli orang sesuka hati..

Kan dah malu sendiri dah tu...boleh plak suruh aku jalan dulu tu...Cam tu lain kali...dah tau salah tu buat cara salah...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com