Sunday, September 20, 2015

SURPRISE DI PAGI HARI....


Kata orang kucing tu binatang kesayangan Nabi kan..tapi friendly speaking aku tak suka binatang selain dari ikan okay...Tapi tulah kan..tah datang dari mana sekor kucing hitam ni beranak kat umah aku. anak 3 ekor punyalah comel. Cam biasalah Baby dok merayu minta nak bela konon..

Mula-mula okay la..hubby aku siap letak pasir tempat dia nak "melepas hajat" dan belikan makanan kucing lagi. Seriously..aku memang tak lena tidur dengan bunyi kucing ni sebab dah tengah malam sampai ke subuh, dia dok main kejar-kejar anak beranak..Baby tempatkan kucing ni kat berandah umah yang berdekatan dengan bilik aku. Macam-macam bunyi yang buat aku terjaga dan menyangkakan orang masuk ikut berandah rumah.

Kononnya..lepas solat Subuh nak bukak pintu ke berandah menghirup udara segar..Nah ko! dengar bau taik kucing...bau hancing kencing kucing dan berandah aku berselerak dengan kertas dan plastic yang dikoyak-koyak bertaburan merata-rata. Paling aku hysteria tu..bila tengok pasir yang hubby aku sediakan tu berselerak merata-rata..Ingat nak tangkap gambar...tapi time tu dok menahan nak muntah langsung lupa!

Kalau tak fikir jiran sebelah menyebelah...aku dah menjerit geram dan kalau tak fikir berdosa..dah lama aku tibai kucing tu..Mak kucing tu cam faham aku marah..awal-awal dah cabut lari meninggalkan anak-anak dia.

Aku suruh Baby angkut anak-anak dia ke bawah..letak kat porch keta. pandai-pandai la ko hidup peh ni! Tak sanggup aku nak jadi pencacai najis setiap hari. Separuh hari aku habiskan untuk membersihkan, mengemop dan letak pewangi tapi dek kerana geli geleman dengan baunya...dah sampai ofis hari ni pun aku asyik terbau taik kucing di mana-mana.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com