Monday, September 14, 2015

MAKIN HARI MAKIN USIA BERTAMBAH

I ni ada satu habit yang tak boleh dipisahkan. Suka tengok cermin. Tadi tengah kerja...sempat gak menoleh cermin kat atas meja pejabat aku. Tak semena-mena terpandang wajah sendiri. Sepontan dalam hati aku berkata "eh! Aku ke tu"?..

Sibuk bekerja dan bz dengan urusan seharian buat aku tiada masa mengurus diri. Sampai tak sedar wajah aku dah ada kedutan di mata dan dahi..OMG! Rasa macam baru je melepasi zaman remaja..tup2 dah menjangkau usia 50 tahun. tengok balik gambar-gambar lama..memang nampak ketara perbezaan wajah aku..Memanglah kannn..tu gambar masa aku umur 20 tahun dan sekarang 50 tahun...


Takut tua?. Tipulah kalau aku kata aku tak risau menjelang usia begini tapi tidak ler kerisauan yang melampau. Risau aku cuma mengenangkan anak-anak. Aku ni semakin tua dan mungkin suatu hari nanti kudrat ni dah tak seberapa. Risau memikirkan bagaimana nak menguruskan anak-anak nanti..tambah lagi anak dara nan sorang tu yang bergantung 100% kepada aku...

Hubby aku? Haah! ni sorang buat aku tambah risau sebab tak pernah nak menjaga kesihatan. Sok kalau aku dah tua dan tak berdaya, sapalah nak menjaga dia kalau sakit..Nak cari kan teman untuk dia?? Choi!!

Apapun kita kena menghadapi usia tua ni dengan hati yang terbuka. Sesuatu yang tidak dapat kita lari darinya..Sakit dan juga mati..semuanya tu dalam perancangan Allah.



No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com