Sunday, October 8, 2017

DAY 1 - SEPETANG DI AONANG BEACH

Bercakap tentang makanan halal di Krabi ni..jangan gundah gulana yer sebab banyak kedai di Aonang yang menawarkan makanan halal di sini. Tapi perlu diingatkan yang tidak semua wanita bertudung yang menjual tu Islam ya..tudung yang dipakai mereka hanya bertujuan untuk kebersihan katanya (tak tau la kalau untuk mengelirukan weolls yang muslim ni) so..hati2..


Ni antara menu yang ada di sana...

Nasi goreng tomyam kesukaan akak...

Makanan kat sana lebih kurang cam makanan kita kat sini..So far tomyam dia 1st class youools!!Aku makan dekat satu kedai orang Malaysia berdekatan dengan hotel backpackers. Ada tertulis perkataan Malaysia restaurant...tak ingat plak nama penuh dia..orang Setiawangsa katanya.. Korang boleh google tentang restoren halal di Aonang ni..Dont worry banyak okey..

Rata2 tourist kat sini menyewa motor untuk bersiar2 di Pantai Aorang dan ke Krabi Town..kami pun sama menyewa 2 buah motosikal. Seronok tau..dan kalau korang tengok, pengunaan helmet tak compulsory disini. cuma tourist aje yang pakai..Sewa untuk motor adalah THB200 sehari (minyak isi sendiri la yek)



Baby sempat la membuat rambut ala-ala hispter..Ayah dia kata dah macam citer dalam filem jer..

THB650

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com