Wednesday, October 11, 2017

KOT IYER PUN NAK GLAMOUR..AKAI LETAK MANA??



Baru terbaca fb pagi tadi..Apa pendapat korang bila tengok gambar dan caption dia??. Serius! menjijik malah meloyakan bagi aku. Opps! memang ler semua wanita tu period tapi untuk pengetahuan korang, tak de orang yang berstatus wanita sanggup post gambar "period" dia kat fb atau instagram bagai. 


Perlu ke setakat nak membuktikan yang diri ko tu wanita sejati sampai sanggup memalukan diri malah memalukan semua kaum hawa. Dah la berpakaian menjolok mata dengan terkinja-kinja mengalahkan perempuan..bila ditegur memaki hamun orang plak yang cuba nak menyedarkan dia. Ko fikir bila dah buang halkum..dah buang "banana boat" ko tu dan tambah segala assesori dada dan punggung ko dah jadi wanita sejati yek?. Jangan mimpi la nak mengubah ciptaan Tuhan..lelaki tetap kelihatan  susuk lelaki!!

Pakai la seayu mana dan seseksi maut mana pun, masyarakat bukan buta untuk menilai ko tu siapa. Sikap ko yang begitu bukan saja menjatuhkan maruah diri ko sendiri malah memalukan kami kaun hawa.

Kubur memang masing-masing dik tapi ko kena ingat, selagi kami disekeliling ko ni tak menegur perangai ko yang dah sesat arah tuju ni...kami akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. Tak pernah ke baca kisah Nabi Luth dulu..bagaimana Allah turunkan bala pada umatnya.

Citer ni mungkin boleh menginsafkan ..tak insaf juga tak tau nak kata!

Pada reader kat luar sana..berhentilah dari mendewa-dewakan mahkluk dua alam ni kerana korang  pun mendapat saham dosanya dan dikira bersubahat menggalakkan maksiat berleluasa. Amal dah lah kurang..jangan ditambah dengan dosa lagi..

#sokong cikgu Jeffrey yang dah kembali ke fitrah asalnya...Muga Allah akan melindungi dan merahmati cikgu dunia dan akhirat.



No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com