Tuesday, June 14, 2011

ADIKKU...SAHABATKU



Kalau kita dilanda masalah..seringkali kita akan mencari seseorang utk mengadu nasib dan berkongsi masalah kita dengannya. Mungkin orang tu..rakan kita, atau pasangan kita atau mungkin juga korang selesa berkongsi masalah dengan sapa saja.

Bagi aku..setiap kali aku dilanda masalah atau pun nak berkongsi kegembiraan..orang pertama yang aku cari ialah orang sebelah aku di atas ni...adik kesayangan dan teman gaduh aku setiap hari. Sejak dilahirkan...aku yang menjaganya hinggalah dia dewasa. Kini..dia jadi tempat aku mengadu apa jua masalah.

Mungkin aku serasi kot dengan adik aku yang sorang ni sebab dia amat memahami isi hati aku. Mungkin juga kerana kami sama2 cengil kot. Kalu jumpa jer..bercerita tentang kisah sedih..sama2 menangis terisak2 dan kemudian sama2 ketawa.. Kepercayaannya terhadap aku tu melebihi 100% hinggakan penama KWSP dia pun letak nama aku.

Bukan senangkan untuk kita meletakkan kepercayaan pada seseorang...?. seperti arwah Abah yang sering dikhianati rakan2 baiknya sendiri malah adik beradik pun tergamak menipu dia yang sememangnya seorang yang lurus hati. Bagi aku...adik aku ni punya keistimewaan sendiri yang Allah anugerahkan padanya. Keperibadiannya buat aku yag tengah marah pun boleh cair dan sejuk hati bila mendengar kata2nya.

Muga Allah kurniakan rezeki yang melimpah ruah buatnya kerana aku tahu dia mempunyai juga ciri2 dermawan seperti arwah Abah yang tak pernah lupa membantu orang yang memerlukan...AMIN...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com