Monday, June 27, 2011

RAHSIA MENJADI SEORANG WANITA YG BAHAGIA

Selalu kita tengok ada wanita yang banyak masalah tapi dia kelihatan sangat bahagia seolah2 tak ada gejolak masalah dalam dirinya. Tentu kita hairan kan mengapa wanita seperti ini bisa hidup tenang dan tenteram.

Wanita seperti ini selalu berpijak di bumi nyata...tidak lari dari masalah sebaliknya menanganinya dengan berhemah. Dia selalu berfikiran positif dan yakin akan kebolehan dirinya bahawa setiap musibah yang Tuhan berikan itu sesuai dengan tahap kesabaran dan ujian tersebut juga akan dapat mematangkan dirinya.

Wanita seperti ni biasanya berjiwa lembut dan tidak mudah melenting dengan gosip liar di sekelilingnya...Boleh ke korang cam dia ni...Cool ajer..bila ditohmah macam2 malah ditikam dari belakang..Try test tengok!

Kebahagiaan wanita ini terletak pada kesederhanaan gaya hidupnya. Malah dia selesa dengan cara hidup yang tidak terlalu bermewah2 apalagi untuk bersaing sesama wanita disekelilingnya. Bukan cam korang...pantang tengok orang beli handbag branded ..mula ler balik "nyanyi" kat telinga hubby masing2 dan compare financial hubby tu dengan org lain.

Apa pun..untuk jadi wanita yang bahagia..kenalah terima seadanya apa yang telah Tuhan anugerahkan pada kita.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com