Sunday, June 12, 2011

PERUBAHAN DRASTIK ABANG..

Hari Sabtu lepas, kami sekeluarga bercuti di Kuantan sambil melawat Abang di kolej. Sebenarnya hubby aku yang beria2 nak ke sana..Aku tau dia rindukan anak bujangnya tu. Maklum ler tak penah berpisah kan..tapi ego lelaki le katakan..nak ke ngaku?

Sebelum bertolak, kami singgah umah mak dulu. Menangis dia bila kami bagi tau yang kami nak ke Kuantan melawat Abang. Dia rindu katanya tapi memandangkan kesihatannya yang tak mengizinkan..dia tak mahu ikut walaupun diajak.

Kus semangat..terkejut aku tengok anak bujang aku ni...tak sampai sebulan aku tinggalkan, dah susut badannya. Suar jeansnya pun longgar..tapi paling aku tak gemor tu..kulitnya dah cam orang Afrika hitam berkilat!.

Masa tu ler..dia citer kesusahannya..Nak makan hari Ahad, kedai yang berdekatan tutup..so terpaksa ler makan maggie mee. Dah tu, dari kolej nak mendapatkan bus sikit punya jauh berjalan keluar. Tu yang bertambah gelap dah tu!



Bapa mana tak sayang anak kan...finally Abang berjaya gak "melobi" ayahnya untuk mendapatkan keretanya semula!. Mulanya hubby aku terfikir nak belikan dia motor tapi hish! ngeri lak aku bila tengok bebudak kat jalanraya tu bawak motor ala pelesit!

Sewaktu kami tinggalkan Abang tu...tersenyum berbunga2 dia..Suka ler tu...Sebelum datang aku dah masukkan duit dalam akaunnya..tapi balik tu..."Mama...tak de apa2 ke...tangan Acap ni cam gatal2 belah kanan ni...hihi". Terbang lagi duit aku utk anak bujang sorang ni. Tak pe lah kan..janji dia nak belajar.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com