Thursday, June 2, 2011

SEKALUNG TAHNIAH


(Princess of NADI gitu...)

Hari ni perot aku ni meragam plak..Ingat tadi bila masuk jer main entrance kat guard house tu..aku nak gi kantin tapi teringat plak ari ni ada majlis keraian untuk Group CEO kami yang baru2 ni dapat anugerah Dato'.Kami staff2 ni dijemput sama.

Ada benda yang aku nak share dengan korang tentang pesonaliti dia ni. Meskipun dia ni orang yang berpangkat tinggi...anak tokeh lagi tu..tapi , tak penah meninggi diri malah tidak menyombong mendabik dada. Satu perkara yang aku tengok tentang dia ni...dia tak berkira dari segi duit malah suka bersedekah.

Penah dia beritahu kami, kalau kita ada RM1, peruntukkan 20sen sebagai sedekah. Maksud dia tu..setiap rezeki yang kita terima tu..untuk lebih mendapat keberkatannya haruslah rajin bersedekah. Tu memang aku setuju 100% sebab aku dah lihat sendiri hasilnya melalui pengalaman aku sendiri. Rezeki kita akan datang berlipat kali ganda selepas tu. Tak caye...cuba ler.

Tapi jangan plak korang mengharapkan setiap kebaikan yang korang buat tu..mesti ada ganjarannya. Ikhlaskan hati untuk membuat amalan baik..Insya Allah pintu rezeki sentiasa terbuka buat orang2 seperti itu.

Tahniah buat Group CEO kami ni...Muga selepas bergelar Dato' ni masih lagi mengekalkan sifat2 humblenya.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com