Tuesday, June 14, 2011

PETANDA APA SEBENARNYA


Semalam waktu di pejabat, lebih kurang pukul 8 pagi, kami dikejutkan dengan gegaran kecil. Time tu, aku tengah berdiri manakal rakan2 lain duduk. Kecoh gak ler masa tu sebab gegaran tu berlaku sebanyak 2 kali.

Officemate ditingkat bawah dan 1st floor dah siap2 lari keluar siap menjinjing handbag lagi. Yang kelakarnya tu, kami yang ditingkat atas relax semedang..aku dengan officemate sorang ni siap gi breakfast kat pantry lagi. "Apa2 hal..kita makan dulu..kang jadi apa2 kita dah ada "bekalan'". Aku cuba buat lawak bodoh dalam pantry tu. Memang tengah lapor pun masa tu beb..Ngeh! Ngeh!.

Kawan aku yang sorang lagi tu..cam tak de apa2 berlaku walhal dia yang mula2 sedar gegaran tu...siap tengah touch up make up lagi masa aku bagi tau..dorang kat tingkat bawah dah lari keluar bangunan.Ayat dia..kita kena lari ke? Ek elehhhh...

Tu baru gegaran kecik dah kelam kabut dibuatnya..belum lagi kiamat tu!. Bila dengar news, barulah tau gegaran tu berlaku di Sumatera Utara yang dapat dirasai hampir 300 kilometer ke Semenanjung Malaysia termasuk Perak, Melaka dan Selangor..

Bayangkanlah...disebalik kejadian alam yang berlaku ni..ada petunjuk yang mungkin sebagai amaran untuk kita makhluk dibumi ni...Sama2lah kita mengambil iktibar di atas kejadian tersebut..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com