Tuesday, March 25, 2014

BERAKHIRNYA SATU TRAGEDI

Pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi..Berita tersebut buat aku terkedu sebentar dan tanpa aku sedar airmataku turun tanpa henti. Apa perasaan aku ketika mendengar berita tersebut?. Hampa yang teramat sangat bila berita gembira yang aku harapkan bertukar menjadi berita yang menyayat hati.

Cuba bayangkan bagaimana perasaan waris penumpang tersebut?. Berhari-hari menanti akhirnya menerima berita sedih...Sekurang-kurangnya aku jauh lebih beruntung kerana masih mampu menatap wajah arwah Abah buat yang terakhir kali berbanding mereka.

Aku juga masih beruntung masih dapat menziarah pusara Abah setiap kali merinduinya berbanding mereka ini...Jadi perlukah aku mempertikaikan ketentuan Tuhan yang aku sendiri tidak pasti akan rencana sebenar yang Allah peruntukkan.

Cuma...jauh di sudut hati, aku cuma mampu berharap akan bertemu Abah di sana kelak. Muga Allah tidak akan menghampakan satu2 permintaan aku ini....Aku rindu dengan senyuman Abah...gelak tawanya dan segala-galanya tentang Abah.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com