Sunday, March 23, 2014

PROSES MENGGANTI TILES

Tak boleh nak bayangkan bagaimana excitednya kalau renovate umah. Tapi baru-baru ni aku excited mencari tiles untuk rumah peninggalan arwah Abah.

Tiles kat ruang tamu ni dah dua kali tukar. Masalah yang sama iaitu tiles tu retak dan makin merebak dari sekeping ke sekeping..Sakit plak bijik mata aku malah naik seriau bila time memijak sebab,rasa seakan cam nak terbenam. Tu belum lagi dengar bunyi dia berderap!.,

Ni ler gara2 mengupah kontraktor tak mahir..buat kerja asal jadi jer. Mutu kerja hampeh. Sudahnya terpaksa ler aku kuar duit untuk menganti keseluruhan lantai di ruang tamu dan bilik tidur yang di depan kerana masalah yang sama.

Kebetulan masa servey tiles kat Jalan Ipoh ari tu, hubby aku decide nak tukar gak tiles di balkoni dengan corak yang agak unik sket. Terbang duit akak...tapi tak pelah, asal mata tak lagi sakit setiap kali masuk ke rumah tu.

Bagi sapa-sapa yang teringin nak menukar lantai dan dinding air, try ler survey kat sana. Banyak pilihan..tinggal ko sediakan duitnya jer.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com