Sunday, March 9, 2014

KISAH RUMAHTANGGA DAN KRISIS ORANG KETIGA

Sana sini orang heboh memperkatakan tentang kisah artis sorang ni yang dikatakan menjadi punca keretakan rumahtangga orang lain.

Di sini aku bukan nak bercerita tentang artis yang dikatakn bermaruah ler sangat tu...(cukup-cukup ler hinaan dan makian orang -orang yang membaca citer dia tu). Aku cuma heran malah cukup tak faham mengapa masih ada orang yang rasa bahagia di atas keruntuhan rumahtangga orang lain. Aku tambah tak faham bila jantan yang direbutkan tu..tak ler hensem mana. Tapi memandangkan poket yang berkepuk duit tu..lupa maruah diri, lupa maruah keluarga malah yang paling teruk mereka sanggup meletakkan diri sehina-hina manusia yang menjadi umpat keji orang.
 
Besar sungguh pengaruh cinta ni hingga bisa membuat orang lupa diri..Bagi aku bercinta tak salah. Tapi salah besar jika kau membina cinta atas dasar keruntuhan dan penderitaan orang lain. Peliknya, pandai plak bercakap "what goes around comes around". Ko faham ker maksud ayat tu atau memang ko dah buta hati disebabkan buta dek cinta??
 
Aku tak ler sepenuhnya menyalahkan perempuan (kalu boleh dipanggil perempuan ler..). Bagi suami yang layak dipanggil lelaki dan suami yang hebat...dia tidak akan sesekali menceritakan keaiban isterinya. Berpuluh tahun bersama...hanya kerana ko jumpa minah tepi jalan camni, ko dah lupa diri..memang taraf ko layak dipanggil sampah. Malah sampah tu rasanya lebih berguna bila di recycle tapi ko ni hampeh yang useless gitew!!
 
Buat wanita yang punya suami yang meninggalkan anda hanya kerana mengejar cinta betina jadian seperti ini...jangan bersedih sebaliknya bersyukurlah kerana anda terlepas dari masalah menjaga jantan hipokrit macam ni. Biarkan dia pergi jauh dari hidup anda sebagai bahan buangan yang dikutip semula oleh pengutip jalanan!
 
 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com