Sunday, March 9, 2014

MH370...HILANG TANPA JEJAK

Berat mata memandang..berat lagi bahu memikul. Kehilangan kapalterbang milik MAS MH370 masih menjadi tandatanya kita semua. Namun apa yang dapat kita kongsikan di sini ialah rasa simpati dan juga kesedihan atas kehilangan semua penumpang dalam kapal terbang tersebut.


                                                               Harapan kita masih ada....

Tak dapat aku bayangkan bila keriangan ketika menghantar mereka di Lapangan Terbang bertukar tragedi yang menyentuh hati semua rakyat Malaysia umumnya..Siapa sangka ketentuan Tuhan sebegini rupa dalam menguji iman hambaNya.

Siapalah kita untuk mempersoalkan ketentuan dan takdir Tuhan kerana setiap sesuatu kejadian itu ada sebab dan musababnya. Semua itu telah ditetapkan sejak azali lagi. Biarpun berita itu amat menyedihkan..kita sewajarnya menerima dengan redha dan hati yang terbuka.

 
                                         Sama-sama kita doakan untuk keselamatan mereka

Kehilangan orang yang tersayang memang sesuatu yang memeritkan apalagi ianya berlaku secara tiba-tiba tanpa dijangka. Namun semua kemungkinan itu wajar dilihat dari sudut positif. Apapun..sama-samalah kita berdoa, muga MH370 akan selamat bersama ratusan penumpangnya..




No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com